„Promocja bibliotek w 2024 roku. Trendy, mody, zagrożenia”
Promocja bibliotek to obszar działań, który coraz bardziej zyskuje na znaczeniu. To dzięki działaniom promocyjnym biblioteki budują relacje ze swoją publicznością, zachęcają do skorzystania ze swoich usług i zasobów, a także kreują swój wizerunek. To także obszar dynamicznych zmian, a okazją do zapoznania się z nimi było szkolenie dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego „Promocja bibliotek w 2024 roku. Trendy, mody, zagrożenia”, które odbyło się 19 marca 2024 r. Poprowadził je Rafał Hetman – reporter, twórca internetowy, od 2013 r. opowiada w mediach społecznościowych o literaturze faktu, prowadzi kanał na Youtubie i podcast poświęcony książkom.
Prowadzący rozpoczął szkolenie od analizy bieżących trendów w promocji bibliotek w 2024 roku, zwracając uwagę, że działania marketingowe to dla biblioteki bardzo dobry sposób na pozyskanie nowych użytkowników. Podkreślił, że w erze rosnącej konkurencji o uwagę czytelników, biblioteki powinny wykorzystać potencjał drzemiący w mediach społecznościowych. Dzięki swojemu doświadczeniu w pracy z mediami społecznościowymi podzielił się dobrymi praktykami i sposobami na to, by działania promocyjne były skuteczne, wskazując na znaczenie regularności publikowanych treści. Uczestnicy mogli także zanalizować razem z prowadzącym wybrane profile bibliotek w mediach społecznościowych. Na praktycznych przykładach bibliotekarze mogli przekonać się, które strategie warto kontynuować, a nad którymi warto jeszcze popracować.
Jednym z najbardziej interesujących elementów szkolenia było omówienie możliwości, jakie oferuje sztuczna inteligencja. Uczestnicy spotkania poznali narzędzia, które będą mogli z powodzeniem wykorzystać w codziennej pracy, mając świadomość szans i zagrożeń związanych z ich użyciem.
Całe spotkanie było nie tylko źródłem cennej wiedzy, ale także inspiracji. Mamy nadzieję, że zdobyte informacje oraz nowe umiejętności przyczynią się do skuteczniejszej promocji bibliotek w mediach społecznościowych, co ostatecznie przyciągnie nowych użytkowników.
Barbara Hulek
Dział Instrukcyjno-Metodyczny