Współpraca WiMBP ze studentami Politechniki Rzeszowskiej
Spojrzenie z zewnątrz może dawać odświeżającą perspektywę, która pomaga w rozwoju. Dlatego jako Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie z radością skorzystaliśmy z możliwości współpracy ze studentami Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza.
Zaproszenie do podjęcia wspólnych działań wystosowała mgr Magdalena Inglot, wykładowczyni akademickiego przedmiotu Zarządzanie projektem marketingowym. Zadanie studentów polegało na przygotowaniu dla WiMBP w Rzeszowie projektów marketingowych dotyczących ustalonych wcześniej tematów. Skupili się oni, m.in. na takich zagadnieniach jak: kanały komunikacji biblioteki, możliwości dotarcia do osób niekorzystających z oferty bibliotecznej (w tym młodzieży i seniorów), wzmocnienie wizerunku biblioteki jako instytucji otwartej, nowoczesnej i atrakcyjnej oraz biblioteka dla młodzieży jako nowa przestrzeń zbiorów i usług dla młodych odbiorców.
Studenci przez dwa miesiące pracowali nad projektami marketingowymi dla naszej instytucji i zaprosili nas na spotkanie 22 stycznia 2025 r., które odbyło się w murach Politechniki Rzeszowskiej. Ze strony uczelni, oprócz studentów, uczestniczyli w nim Beata Zatwarnicka-Madura – dziekan Wydziału Zarządzania, Jacek Strojny – kierownik Zakładu Zarządzania Projektami oraz, wcześniej wspomniana, Magdalena Inglot – prowadząca studentów w ramach opisywanej współpracy. Z ramienia WiMBP w Rzeszowie na spotkanie przybyły dyrektor Bożena Janda, wicedyrektor Renata Pasternak oraz osoby odpowiedzialne m.in. za promocję, stronę internetową, profil na portalu Facebook i wdrażanie nowych pomysłów.
Studenci przedstawili pięć bardzo ciekawych prezentacji, w których przekazywali swoje spostrzeżenia nt. naszych kanałów informacyjnych, przekazywali nam wiedzę zdobytą dzięki badaniom ankietowym przeprowadzonym z osobami niekorzystającymi z biblioteki, zaproponowali rozwiązania, które mogłyby sprawić, że nasza oferta stanie się jeszcze bardziej atrakcyjna.
Wszystkie spostrzeżenia i sugestie warte były odnotowania. Mamy nadzieję, że przynajmniej część z nich uda nam się wprowadzić w życie. Dziękujemy za tę odświeżającą perspektywę i możliwość skorzystania z profesjonalnie przygotowanych projektów marketingowych.
Piotr Woszczak