Praktyczne wykorzystanie poszerzonej wersji internetowej platformy wiedzy www.witajwpolsce.pl – relacja ze szkolenia
19 listopada 2024 r. odbyło się szkolenie pt. „Praktyczne wykorzystanie poszerzonej wersji internetowej platformy wiedzy www.witajwpolsce.pl” dla bibliotekarzy z województwa podkarpackiego.
Szkolenie poprowadziła Iwona Haberny, prezeska Fundacji Bookowy Dom, organizatorka wielu krajowych i międzynarodowych wydarzeń kulturalnych, między innymi projektu „Jemy borówki na polu czyli wakacyjne spotkania z językiem polskim”, Międzynarodowego Festiwalu Literatury Dziecięcej Rabka Festival. Inicjuje i realizuje projekty związane z niestandardowymi formami promocji czytelnictwa.
Prezentowana platforma internetowa www.witajwpolsce.pl ma na celu zapoznanie odbiorców ze specyfiką i tradycją poszczególnych regionów Polski. Obecnie została rozbudowana o nowe elementy: prezentacje kolejnych regionów, języków i gwar (w tym gwara lasowiacka), przedstawienie najciekawszych zamków i pałaców na terenie Polski (w tym Krasiczyna) oraz zaakcentowanie wielokulturowości Polski.
W trakcie szkolenia bibliotekarze zapoznali się z możliwościami i wykorzystaniem jej w pracy nie tylko z najmłodszymi czytelnikami. Platforma daje dostęp do informacji za pomocą filmów i informacji przekazanych prostym językiem, dostępnych za „jednym kliknięciem”, gry online oraz kolorowych, zabawnych, a zarazem rzetelnych ilustracji autorstwa Tomasza Samojlika.
Druga część szkolenia wymagała od uczestników przygotowania zarysu własnego międzypokoleniowego projektu, który utrwalałby lokalne dziedzictwo. Na papierze powstały bardzo ciekawe projekty, które być może wkrótce wzbogacą ofertę podkarpackich bibliotek.
Serdecznie dziękujemy za uczestnictwo w spotkaniu, które Fundacja Bookowy Dom zorganizowała we współpracy z Wojewódzką i Miejską Biblioteką Publiczną.
Szkolenie odbyło się w ramach projektu „Witaj w Polsce” realizowanego ze środków Krajowego Planu Odbudowy, w partnerstwie z Narodowym Instytutem Kultury i Dziedzictwa Wsi.
Małgorzata Lis
Dział Instrukcyjno-Metodyczny